Všestranné zkoušky

01.11.2008 20:59

Takže všem dáváme na vědomí, že dnem 19.10.08, jsme se stali všestranným psem!!!

Předem bych chtěla poděkovat Havlíčkům, za poskytnutí azylu pro nás dva a hlavně Arta. Ráno v 6 hod. jsme vyráželi ze Sněžného do Nové Syrovice, okr.Třebíč. Vše začalo po slavnostním přihlášení a díky perfektní organizaci jsme se rozjeli po honitbě. 
1.den nás čekal les. Ve skupině jsme byli ještě s 1 jagteriérem, 4 labradory a my dva křepeláci. Byli jsme vlastně nejsložitější skupina na posuzování, protože jsme měli jiné disciplíny.
1.disciplína: dohledávka a přinášení srstnaté zvěře
Art šel jako poslední, byl odpočatý a už se těšil, jak vtrhne do porostu. Králíka hned měl a páníčkovi přinesl.
2.disciplína: vlečka se srstnatou zvěří
Přes veškerou hrůzu, protože doma se mně do toho už nechtělo, tak jsem jej opět našel a krásně předal - za 4
3.a 4.disciplína:šoulačka a chování po výstřelu
To už bylo po poledni, kdy dlouhé čekání bylo znát a nervozita stoupala, zda to zvládnem. Přes veškerou hrůzu to proběhlo opět bez závad a myšlenka, že bych si aspoň něco prohnal, byla velmi lákavá. Naštěstí to bylo opět za 2x4
5. disciplína: odložení
Tak to bylo pro nás celkem hračka za 4
6.disciplína: vodění na řemeni
Tak to už bylo horší :-). Celý den jsem čekal, jen polehával, nic neprohnal a pořád na řemeni bylo za trest. Kdy už mě ten pán pustí, ale opět jsem se nedočkal, tak táhl, jen abych to měl už konečně za sebou. Výsledná známka za 3, za kterou mě tedy páníček moc nepochválil.
7.disciplína: barva vodič
Na hlásiče jsme si ještě netroufli a konečně to bylo tady. Ještě nám přes více jak 15 hod.starou barvu přešlo srnčí a, co kdybych tam něco viděl. Ale nos se ošálit nedal a tak jsem se přisál k zemi a vlekl páníčka, jen abych byl už na konci. Byl jsem  poslední v pořadí, ale jen, jako jediný dostal za barvu známku 4
8.-11. disciplína: nahánění z odložení, nos, hlasitost, stopa živé zvěře
Tak konečně jsme se dočkali. Páneček si nás odložil a jak ukázal vtrhl jsem do leče, 2 kolečka v leči a po 3.kolečku jsme měli štěstí,  zajíček na nás tam čekal. Znudění páníčkové s labradory již postávali a čekali, až to uděláme, ale nevěděli, že spustím takový tartas a proletím za zajícem těsně kolem, že měli, co dělat, aby někteří nebyli na zemi, jak se jejich psí miláčci budou chtít přidat. Trochu jsme se konečně proběhli, ukázali, že nos, hlas, stopu živé zvěře i nahánění je pro nás hračka a než stihli měřit čas, tak s vyplazeným jazykem jsem byl zpět. Rozhodčí byli z mého výkonu unešeni a neměli jediné připomínky. Vše za 4x4
12. disciplína: Klid na stanovišti
Tak tady to nechtěl páníček riskovat, protože ještě bych si určitě něco rád šel pohledat, tak si mě raději přivázal. Tím jsem ztratil jeden bod možná zbytečně :-(
Konečně byl první den za námi a všichni si oddychli, že jsme to zvládli, až na jagoša, který jako první skončil na barvě, přesto, že ji měl nejčerstvější.
Dnes už nás čekal jen guláš a zpět do našeho přechodného domova.
 
2. den jsme vyrazili opět v šest hodin
Nejraději by jsme si něco hned prohnali ale páneček byl silnější a z řemene nás jen tak nepustil. Několikrát jsem dostal, ale, co kdybych byl silnější a přetahování jsem vyhrál :-)
 
Dnes bylo na plánu pole. Jinovatka v lucerce už roztála a bylo krásně mokro, do kterého se nechtělo ani rozhodčím :-). Dnes jsem nastoupil jako první.
1 disciplína: dohledávka a přinášení pernaté zvěře
Vběhl jsem tam a hned mě po nose praštila ta známá vůně pernaté. Drapl jsem ji do mordy a spěchal si pro odměnu k páníčkovi.  Předal a dostal to, co jsem očekával :-). Známka za 4
Na 2.disciplínu -vlečka s pernatou zvěří, jsem musel zase čekat. Naštěstí tam měli novou bažantní slepičku, která byla suchá a ne požvýkaná od labradorů
Než jsem stihl nastoupit na vlečku, kde se vzal, tu se vzal vystartoval přede mnou zajíček. Páníček měl hrůzu v očích a představa, jak se ženu za ním místo po vlečce jej děsila. Pan rozhodčí byl, ale velmi rozumný a díky jeho nabitým zkušenostem, poradil, abych obešel kolečko kolem paničky a na zajíce zapomenu. A opravdu to fungovalo. Vystartoval jsem za slepičkou a nějakým zajícem jsem se nenechal rušit. Za chvilku jsem byl zpět. Opět z mé chuti dopráce byli nadšení. (a to nejlepší nás teprve čekalo, to jim teprve ukážu, co umím). Tady jsem dostal známku 4 
3.-4.disciplína na kterou jsem se těšil nejvíc a chuť, že si něco najdu a poženu za tím byla veliká - slídění, poslušnost a ovladatelnost
Lucerka už obeschla a já se vydal slídit. Kam pán ukázal, tam jsem bez reptání šmejdil. Pak páníček vystřelil a, co nikdo nečekal, vlastně i pán byl překvapený, jsem s sebou praštil a ležel jak přibitý. Rozhodčí neměli slov, jak jsem skvělý, tak to mělo vypadat. Opět jsem si našel zajíčka a ukázal jim, jaký mám hlas! Prohnal ho a vrátil se opět do 5-ti minut zpět. Opět jsem dostal 2x za 4 i za poslušnost a potvrdil hlasitost, že mám skvělou.
5.disciplína: přinášení kachny
Tady jsem šel první a trouchu jsme to s páníčkem pokazili. Páníček čekal, až dojdu až k němu a já když už jsem byl na břehu, tak proč bych se aspoň trochu neotřepal, když jsem měl vodu v uších :-), kačenu jsem nepustil a pak až předal pánovi. Kdyby pán udělal ty dva kroky, tak bych to možná neudělal a předal bez otřepání. Ale teď už to vím a dostal jsem o bod méně  a to za 3.
6.disciplína dohledávka kachny pohozené v rákosí, byla pro mne hračkou a obdržel za 4
7.disciplína slídění v rákosí přesto, že jsem to neměl moc vyzkoušené, u nás rákos není, ale tímto to už přece nepokazím, tak jsem šmejdil a hledal kačenku, co kdyby tam byla. Ale asi všechny uletěly, přesto jsem mohl jít ven a dostal za to 4.
Konečně jsme to měli za sebou. Byli jsme šťastní všichni, včetně rozhodčích, kteří měli z naší práce radost, že jsou ještě pořád dobří pejsci, kteří když se něco naučí, tak to taky ukáží. A ještě takoví, kteří se ještě i líbí, tak to bývá jen malokdy.
Rozhodčí přečetli známky a mohli jsme se odebrat na základnu, kde jsme ještě čekali fousky a ohaře. Pak bylo vyhlášení vítězů. Já jsem šel jako první a dostal ten největší pohár, páneček vyřezávanou hůlku s rukojetí z jeleního shozu a pro paničku jsme vyhráli topinkovač. Lordovi chybělo jen 5 bodů a mohl být taky v první ceně, snad se mu to příště podaří, ale už jen to, že jsme páníčky nezklamali, byl úspěch!
Tak dneškem jsme všem ukázali, že umíme pracovat skvěle, jak v lese, na poli i ve vodě, takže jsme psi tzv.univerzální :-). Teď už možná jen zkusíme vodní práce a možná Memoriál Štěrbové, ale to by nás čekalo až za 2 roky (příští rok není, koná se jednou za 2 roky), to už budu starší, možná rozumnější a snad jim zase ukážu, jak se to dělá :-). 
Páneček možná zestárl o dalších 5 let, ale snad ta radost z mého vítězství to vše vynahradila. Jen škoda, že tu nemohl být i Lukin, který mě vezl z Prahy jako mimino, na klíně a mazlil se se mnou :-(. Ale věřím, že se určitě na mě díval a držel nám pěsti a pak se taky radoval. Tímto vítězstvím jsem mu ostudu neudělal a snad se tam nahoře raduje taky s námi tady na zemi.  Všechno jsem se snažil dělat i pro něj, co nejlépe jsem uměl!

 

 

Zpět

Archiv článků

Zkoušky a výstavy

31.05.2009 17:20
  Konečně nastal čas, aby jste se všichni dozvěděli taky něco o mě! Narodil jsem se 5.2.2007 Matka: Cira ze Štětské vinice Otec: Archie z Lovoše 01.04.2007 - jsem přišel do mého nového domova a od té doby jim dělám jen radost! 10.04.2007 - přijela za mnou na nějaký čas, má sestřička...