Dosled 30.12.2012

30.12.2012 18:32

Dnes 30.12.2012 mému páníčkovi volali kamarádi ze sdružení, že potřebují pomoci s dosledem postřelné dančí zvěře. Hrozně jsem se těšil, protože po dlouhé době se na obzoru rýsovala nějaká vzrušující akce. Po příjezdu na místo, jsme obeznali nástřel, kde byla spousta barvy a já jsem okamžitě vyrazil po pobarvené stopě. Bylo to bez problémů, protože barvy bylo poměrně hodně, ale jednou jsem se neudržel a sešel jsem ze stopy za dvěma kusy dančí zvěře, které mně přes ni přešly. Potom jsem se znovu srovnal a najednou ze zálehu v houštině vyrazila postřelená daněla. Páníček mně vypustil z řemenu, abych se pokusil ji zadržet a já se opravdu činil. Asi po 200 metrech se mi to podařilo u vyvráceného stromu, kde jsem ji tak dlouho hlásil, dokud nepřišel páníček s lovcem a ten ukončil výstřelem její trápení. Všichni byli šťastní, chválili mě a páníček byl na mě patřičně hrdý! Potom jsme se vrátili zpět na nástřel, kde se zjistilo, že barví ještě jeden kus, na který se střílelo. Tak a znovu jsem šel do akce. Tontokrát šel kus opačným směrem a taky hodně barvil. Asi po 200 metrech, jsem našel pobarvený záleh, od kterého mě páníček vypustil a já asi po 100 metrech z druhého zálehu zvedl poraněný kus. Hnal jsem ho dolů lesem a znovu se mi ho podařilo zadržet pod spadlou jabloní. Tam jsem ho asi 10-15 min. hlásil, dokud nepřišli lovci a kus dostřelili. To bylo slávy! Během necelé hodiny, dvě úspěšná zadržení postřelené zvěře! Páníček a úspěšný lovec mě chválili a dostal jsem i zaslouženou odměnu.

Ani ve snu se mi nezdálo, že předposlední den tohoto roku, zakončím takovou akcí. Krátké video z hlášení u dosledovaného kusu, najdete na https://www.youtube.com/watch?v=jn7u7fT99h4&list=FL7EmGwtCqOS6LQTkMEjAhtg&index=1

Všem přeji do nového roku 2013, hodně zdraví, štěstí, pohody a spoustu loveckých i kynologických úspěchů!

Váš Don od Tálského mlýna s jeho páníčky!

Zpět