Červenec 2011

03.02.2012 19:56

 

První dosled: Doba zkoušek se neúprosně blíží a páneček chce po mě abych uměl vše jak taťka, tak se pokusím ho nezklamat! Brává mě stále s sebou, abych poznal vše, co se v lese a na poli děje a poznal všechna zvířátka, které se zde toulají. Jednou mě vzal i na posed.  Protože ještě neměli  odloveného ani jednoho srnce, měl jsem zůstat doma, ale byl jsem tak smutný, že mě vzali s sebou, s tím, že počkám v autě, kde jsem zvyklý. Dojeli jsme na místo, rozloučili se oni vyrazili k posedu. Ale mně se něco nepozdávalo a spustil jsem takový tartas, že se museli pro mě vrátit. A, pak nastalo dilema, co se mnou J. Jenže mé pohledy by obměkčily i toho největšího tvrďáka, takže panička musela vzít flintu, a páneček  mě. Vůbec se mně nelíbilo, že by jsem měl ležet, tak jsem neustále mrvil a nejraději bych šel na klín, kde taky jsem chvilku seděl, ale pak mě na chvíli přesvědčili, že bych měl ležet, ale opravdu jen chvilku. Pod posedem začal funět ježek, na kterého jsem shora nahlížel a panička mně bránila, abych nezačal hlásit. Netrvalo dlouho a nasál jsem pach, který tak dobře znám. O srncovi jsem věděl dřív jak oni J. A aby toho nebylo málo, tak na posed vletěl malinký ptáček a sedl cca 30 cm před mou mordu. Panička mě dusila, abych nezačal hlásit a páneček jednou rukou držel flintu a obeznával srnce přes puškohled a druhou rukou odháněl prcka, který sotva začal lítat a ještě mu to pořádně nešlo.

Ještě, že se mu to podařilo dřív, než jsem se dostal ze sevření. Pak naštěstí padla rána. Byla to přesně komorová, ale srnec ještě cca 10 m odešel, než padl k zemi. Konečně panička mohla povolit sevření a slézt z posedu. A já měl konečně možnost si vyzkoušet poprvé kratičký dosled, který jsem zvládl na jedničku J. Takže tak my tady přežíváme J.

Cca za týden jsme byli roznést sůl po honitbě, když jsem navětřil tu nejkrásnější vůni, která mě moc lákala! Nevydržel to a hnal cca pár dnů staré dančátko před sebou. Naštěstí se mě pánečkovi podařilo zastavit. A ten prcek se rozběhl přímo proti nám, tak jsem jen stál a zíral, protože vše jiné jsem měl zakázané!

Zde jsou fotečky: https://artzpd.rajce.idnes.cz/Don_2011-07/

 

Zpět